9 powodów dlaczego warto przejść z darmowego na płatny plan Bitrix24

Korzystasz z darmowej wersji Bitrix24 i zastanawiasz się czy kupić wersje komercyjną? W tym artykule postaramy się pokazać co warto wziąć pod uwagę rozważając czy warto przejść na wyższy plan.

Wersja darmowa posiada swoje ograniczenia a w życiu jak wszyscy wiemy nic nie jest za darmo. Wcześniej czy później możesz zmierzyć się z którymś z poniższych aspektów.

9 powodów dlaczego warto przejść z darmowego na płatny plan Bitrix24.

1. Przestrzeń dyskowa

Bitrix24 w planie darmowym daje nam możliwość korzystania z 5GB przestrzeni dyskowej. Należy pamiętać, że przestrzeń ta jest przewidziana zarówno na dane jak i pliki. Zazwyczaj te drugie mogą spowodować, że szybko będziemy musieli zastanowić się nad wyższym planem, jeśli nieumiejętnie będziemy zarządzać tą przestrzenią i dodawać do Bitrix24 duże załączniki. Pamiętaj, że w systemie nie musisz fizycznie dodawać pliki. Mogą one być składowane w innej przestrzeni a w Bitrix24 możesz mieć jedynie do tych odnośniki. W taki sposób 5GB danych powinno starczyć na jakiś czas.

W planach komercyjnych mamy do dyspozycji przestrzenie 10GB, 50GB, 100GB i 1TB.

2. Automatyzacja sprzedaży

Jednym z głównych celów wdrożenia CRM jest automatyzacja sprzedaży pozwalająca na usprawnienie procesów i zastąpienie powtarzających się działań sprzedawców pewnymi automatyzacjami pozwalającymi aktywnie informować potencjalnych i aktualnych klientów o działaniach związanych w kontekście danej sprzedaży czy automatycznie informować i generować zadania dla użytkowników systemu, aby zapewnić i monitorować wyznaczone standardy sprzedaży. W planie darmowym nie ma możliwości automatyzować żadnych kroków procesu sprzedażowego w CRM. Wraz ze wzrostem działań sprzedażowych powinieneś pomyśleć o odciążeniu użytkowników systemu i zainwestować w plan, gdzie będzie można zdefiniować pewne automatyzacje. Reguły automatyzacji na etapach procesu namiarów sprzedażowych i na sprzedaży dopiero są dostępne w planie CRM+ natomiast pełna automatyzacja sprzedaży dopiero w planach biznesowych Standard lub Professional.

3. Import i eksport danych oraz integracje

W planie darmowym możesz zaimportować oraz wyeksportować dane do plików płaskich csv. Takie opcje są dostępne na wybranych obiektach w CRM. Możesz więc zaimportować sobie bazę kontaktów którą masz zapisaną w pliku Excel i pracować na tych danych w systemie. Oczywiście jeśli jest taka potrzeba możesz te dane wyeksportować ponownie do pliku Excel. Plan darmowy pozwala też na import inicjalny danych, jeśli przenosisz się z takich systemów jak: Asana, Zoho, Pipedrive, Sugar CRM czy Trello. Zablokowane są wszelkiego rodzaju integracje. Nie możesz więc zainstalować sobie dodatkowych aplikacji ze sklepu Bitrix24 rozszerzających standardowe funkcje systemu. To duże ograniczenie, bo nie masz dostępu do sporej liczby darmowych i płatnych aplikacji z których mógłbyś korzystać w miarę potrzeb. Zablokowane są też wszystkie interfejsy integracyjne więc nie można przygotować dedykowanych integracji z innymi systemami. Jeśli potrzebujesz otworzyć system na świat i komunikować się z zewnętrznymi platformami musisz wybrać jeden z planów płatnych.

4. Marketing

Nie możesz liczyć na przygotowanie i uruchamianie kampanii marketingowych. Tak chętnie wykorzystywane w biznesie narzędzie do wysyłki masowych kampanii e-mail lub SMS jest zablokowane.

5. Kanały komunikacji

Z klientami dzisiaj kontaktujemy się używając wielu kanałów. Poprzez tradycyjne takie jak telefon, email przez formularze na stronach internetowych, czaty, komunikatory i sieci społecznościowe. W planie darmowym nie ma możliwości połączenia większości z nich. Nie możesz liczyć na połączenie skrzynek e-mail, aby zbierać i śledzić historię kontaktów z danym klientem na danej sprzedaży. Tak naprawdę możesz uruchomić jeden kanał. Może to być do wyboru formularz na stronie internetowej, czat na stronie czy połączenie np. z Facebook i możliwość komunikowania się z klientami przez Messenger. Zapomnij o mailach, telefonii internetowej czy sms. Nie możesz też dodać dodatkowego kanału tego samego rodzaju. To bardzo duże ograniczenie, jeśli Twoi klienci trafiają do Ciebie różnymi kanałami a Ty chcesz zarządzać tą komunikacją w jednym miejscu rejestrując automatycznie historię tych interakcji. Zakup wyższego planu oprócz Project+ rozwiązuje ten problem.

6. Profesjonalny zespół sprzedaży

Oczywiście w darmowej wersji Biitrix24 wspiera działania sprzedażowe. Zespół może pracować rejestrując osoby firmy, namiary sprzedażowe czy sprzedaż wybierając produkty z katalogu produktów ustalając warunki handlowe, rejestrować oferty i faktury. Można też korzystać z komunikacji w ramach zespołu przez czat i definiować (dostosowywać) etapy procesu. Jakie są więc ograniczenia? Nie można definiować uprawnień do danych. Można miej zdefiniowany tylko jeden proces (lejek). Jeśli potrzebujesz więcej procesów plan darmowy nie jest dla Ciebie. Nie można też definiować powtarzających się sprzedaży faktur cyklicznych, definiować pól wymaganych na poszczególnych etapach procesu sprzedażowego. Nie zdefiniujesz też sobie własnych dokumentów ofert, faktur czy innych specyficznych dla Twojego biznesu więc możliwość automatycznego generowania dokumentów na podstawie przygotowanego szablonu z automatycznym wypełnieniem danych z Bitrix24 pozostaje tylko w zasięgu planów komercyjnych.

7. Analityka sprzedaży

Bitrix24 w wyższych planach udostępnia użytkownikom platformy gotowy zestaw raportów analitycznych pokazujący w graficzny sposób metryki związane z obiektami w CRM. W wersji darmowej nie ma do nich dostępu więc jeśli zależy Ci na graficznym monitorowaniu sprzedaży w wybranych okresach czasu warto zastanowić się nad planem CRM+ lub planami biznesowymi Standard lub Professional. Dopiero w najwyższych planach Bitrix24 użytkownicy mają dostęp do tzw. Sales Intelligence pozwalającego na śledzenie ROI z działań reklamowych zarówno ze źródeł internetowych jak AdWords, Facebook czy źródeł tradycyjnych jak targi, ulotki, reklamy telewizyjne czy prasowe.

8. Współpraca na zadaniach

Plan darmowy daje dużo fajnych możliwości organizacji pracy na zdaniach. Można tworzyć projekty i grupy robocze, planować zadania a nawet śledzić czas na zadaniu. Ograniczenia napotkasz w obszarze zarządzania zadaniami. W wersji darmowej nie można przepisywać zadania już stworzonego na innego użytkownika. Nie można też przypisać innych osób, które mają uczestniczyć w realizacji zadania. Brak także możliwości przypisania obserwatora zadania, więc nie można przypisać np. siebie jako obserwatora do zadań, które są realizowane przez innych, ale wymagają twojej szczególnej uwagi. W Bitrix24 można podczas definicji zadania określić czy po skończonym zadaniu powinno być ono jeszcze zatwierdzone przez przełożonego. Tego też nie znajdziecie w wersji darmowej. Nie można także zarządzać uprawnieniami do zadań, tworzyć zadań cyklicznych, dodawać niestandardowe pola czy definiować automatyzacje na etapach projektu, aby system wykonywał za nas pewne powtarzalne czynności.

9. Strony internetowe i Sklepy

W planie darmowym można sobie uruchomić jedną stronę internetową i jeden sklep internetowy. Co do ograniczeń to brak jest możliwości powiązania strony z Google Analytics, nie można też używać treści dynamicznych czy zmieniać w motywie standardową kolorystykę. Sklep internetowy jest nadal rozwijany przez producenta oprogramowania. W wersji darmowej napotkamy na pełno ograniczeń, które powodują, że ten moduł w planie darmowym jest mało funkcjonalny. Można zdefiniować w nim jedynie do 100 produktów prostych. Nie można definiować zestawu produktów, tworzyć reguł cenowych dających np. obniżki cen na podstawie ilości produktów w zamówieniu. Nie mamy dostępu do stanów magazynowych, reguł automatyzacji i generowania dokumentów. Naszym zdaniem przed uruchomieniem sklepu internetowego w Bitrix24 warto jeszcze poczekać na pełny rozwój tego modułu przez producenta oprogramowania.

Jeśli po przeczytaniu tego artykułu napotkałeś na obszary, które faktycznie ograniczają Twoje działania biznesowe wato się zastanowić nad wyborem jednego z pakietów komercyjnych. Nasz zespół chętnie doradzi który z tych pakietów będzie odpowiedni do realizacji założonych celów. Pamiętaj, że przy wyborze odpowiedniego pakietu nie można kierować się jedynie liczbą użytkowników i przestrzenią dyskową. Warto przeanalizować dostępne możliwości systemu, aby w pełni wspierać działania biznesowe dzięki Bitrix24.